Pasja narava

N-kolikorat se je že omenilo, da je pes odraz lastnika in njegovega vloženega časa vanj. Pasje navade so po mojem mnenju rezultat dela prvih dveh let, predvsem prvega: si psa umeril v šolanje, si mu predstavil pravilno ravnanje če sreča mačko, kure, velike in male pse, otroke, si ga peljal v urbano okolje, si ga potrjeval ko je vse delal pravilno, si ga usmerjal ko je delal napake, si bil dosleden, ali razume vse omejitve ki si mu jih postavil, kolikokrat si stal za njim da ni nenadzorovano letal naokoli (predvsem okoli hiše), kolikorat si rekel ne in kolikokrat ja, in tako naprej. Navade tvojega psa so posledica vaših dejanj, vašega truda, vas. Mene. 
In ko berem take novice me stisne. Pa ne zaradi nevarne pasme, zaradi nevarnih psov, to je lahko tudi sosedov prinašalec ali pa kokeršpanjel. In kaj boš naredu če te sredi travnika popadeta dva psa kilaže 30kg? Mene stisne že če kar odnekje pride pes brez lastnika, lahko je čisto prijazen, lahko ga povoha, lahko ga pa tudi zagrabi. In vedno bom zaščitila svojega psa. In srce se mi trga, ko berem to, kako boš nemočen opazoval kako ti dva psa trgata tvojega?
Prejšno psico je napadla od kolega rotwailerka, samo prišla zravn povohala in hop. Rezultat počena medenica in zlom stegnenice. Brez krvi. Psihični rezultat: pes se je navezal le na nas, kolega ki je bil zraven ni v celem njenem življenju spet sprejela za prijatelja, psi je niso zanimali, odmikala se jim je.Kasneje ko je bila stara 10 let in sva imele že počasne sprehode, naju je eno zimo presenetila odvezana ovčarka, mlada, ki se je vneto vrtela okoli naju in kazala zobe. Sem se kar sedela, hvala bogu je prišla lastnica in sosed. Nikoli se nisem bala psov, sedaj se jih. Z ovčarji pa imam sploh težavo, pa znajo biti pravi crkljivci. 
Ta naš babo, črni mali velikan, pa sploh ne ve kaj je to nevarn pes. Zadnjič je izza ograje nanj besno rjovel spet en rotwailer, ta pa zraven in mahat z repom. Sem ga samo na hitro odstranila in sva šla.  Nič ga ne moti niti neumorno lajanje drugih psov, on sedi in čaka. Z mačkom sta best buddija. Z ziggijem (belim maltežanom) sta imela tudi sprva nekaj spoznavnih ovir, a ko je Ziggy videl da ta naš princesek ne kaže zob in se raje meče na hrbet, sta ratala prava bandita.
No bistvo je, da zobovje stafforda ali bulla naredi več škode kot čivave ali maltežana. Zagovarjam, da morajo biti vsi psi obravnavani kot psi, ki poznajo svoje omejitve, so šolani in se lastniki zavedajo, kaj lahko njihova pasma naredi. Še enkrat se vprašajte kaj želite od svojega psa in če mu lahko to objasnite, če ne znate, najdite pomoč. Biti napaden je nekaj kar ne bi smel doživeti nihče. In občutka ne pozabiš. Ampak po drugi strani pa tudi ne maram, da starši svoje otroke učijo nebuloze kot "pazi kuža, te bo popapal!", resno?!!
Naš maček se nekaj časa pusti, da ga pes premetava sem in tja, potem pa ga samo ošamari s kremplji da pokaže kje so meje, in pes gre stran. In te meje nikoli ne prestopi. Maček, ki sta ga ubila te dva psa v novicah, "miroljubna", ni imel šans. Tako kot ne bi imel napadeni mešanec.
Malce sem se razgovorila, tema o kateri bi lahko še govorila, ampak me res razžalosti in pogreje ob enem. Kazni pa...ne bi o tem.





Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sankaška reportaža