Artritis - Faza zanikanja

Kar nekaj casa sem razmisljala ali naj svojo zgodbo o atritisu prelijem na splet. Odlocila sem, da jo bom, ze zaradi drugih, ki imajo morda podobne tezave pa rabijo malce upanja ali motivacije in zaradi vas, ki morda ne veste kaj je to artritis. Gre za bolezen vnetih sklepov, lahko je en, lahko jih je vec. Vneti sklep odtece in boli kot sam hudic. Lahko se preseli tudi na notranje organe in misice. Gre za degenerativno bolezen, ki povzroca propad tkiv in se pri vsakem posamezniku odvija na svoj nacin.
Lani tak cas je meni odtekel glezenj, katerega sem hotela hitro sanirati s fizioterapijo. Mogoce prevec sporta. Bila sem aktivna 30 letnica. Moje srednje ime je bil sport. Pocela sem vse....tek, kolo, badminton, plavanje, hribi, karkoli, samo da se je migalo vsak popoldne. Po gleznju je oteklo se koleno.  Signal, da nekaj ne stima in bo treba k zdravniku. Zdravnica me je odpikala ces da gre za pretiravanje s sportom in predpisala neko fizioterapijo, ki ni nic pomagala. Po mesecu dni se vedno otecene in bolece noge, sem obupano prisla nazaj in sprasevala ce se ji to zdi normalno. Seveda ni bilo, potem pa panika, tromboza? Ne. Po nadaljnih pregledih diagnoza artritis. Kaj sedaj? Kaj je to? Cisto nov svet, cisto crne misli. Zdravila za avtoimune bolezni ni. Dajejo pa imunosupresive, ki zavirajo delovanje imunskega sistema, saj je bistvo te bolezni, da ti lastni imunski sistem napada tkiva. Pristala sem na medrolu in sulfasalazinu. Imena zdravil, ki jih se izgovoriti ne znam. Potem pa raziskava zdravil, raziskava bolezni in razlogov. Vse brez zakljucka. Bolecina, ki preprecuje normalno zivljenje, kot premikanje po stanovanju, hojo po stopnicah, druzenje. Lezanje na kavcu in smiljenje samemu sebi. In potem opazujes okolico ter se sprasujes zakaj ne zbolijo predebeli, ki se ne gibajo dovolj, zakaj ni bolan   nihce ki celo zivljenje kadi in pije, zakaj jaz? Zakaj zdaj? Zakaj me napada lastno telo? In gledas vse tiste, ki se gibajo pa tecejo in rolajo, jejo pice, sladolede, sir pa cevapcice, ti pa isces resitve kako sesti na wc ne da bi padel zraven in kako se bos pobral ce se zataknes z nogo v hlacnico. No, potem sem kaj kmalu fasala alergijsko reakcijo na zdravila. Obarvala sem se rdece in menjala stanja od vrocine do mrzlice, nakar sem odvrgla vsa zdravila. Jetrni encimi so bili podivjani. Zdravila, ki ti jih predpisejo imajo taksne stranske ucinke, da ne ves kako bodo na koncu zgledali tvoji notranji organi...kot dunajc ocvrti, preluknjani kot svicarski sir ali totalno fuc? Znajdes se v precepu. Obrnila sem se vase in v alternativo. In nehala iskati razlogov zakaj jaz, ki sem vedno sportala, jedla dokaj zdravo, bila vecni optimist, kar naenkrat ratala brez misic in mrkega obraza. To pa nisem jaz. Premaknila sem se iz faze zanikanja v fazo odpuscanja in sprejemanje bolezni, ki se je avtoimuno naselila vame. Avtoimuno ja. Ni res. Po enem letnem raziskovaju lahko zagotovo trdim, da je to posledica cepljenja proti KME. Ker edino to je lahko bil trigger. Edino to je bilo to kar sem v zadnjem casu naredila drugace. Po dveh odmerkih so mi otekli gleznji. Sedaj se lahko tepem po glavi, ampak ne, sedaj vem veliko vec kot prej, o sebi in mojem telesu. Sedaj vem razlog, ki pa je ze velik del spoznanja na poti ozdravitve. Vec o tem pa drugic. 






Comments

Popular posts from this blog

Sankaška reportaža